list

Temat przeniesiony do archwium.
Salut Valerie!

Je viens d'arriver à Varsovie, ou centre de la Pologne pour entrer l'université. Cette ville est peu gris mais cette université ont renomée et il est trés grand et magnificent. J'ai connu beaucoup des nouveux amies.

Tes amies semble être trés gentilles. Ils sont bonnes idées pour leurs futur vie. J'ai l'espoir de recontrer leurs qo'on jour.

J'habite dans cité iniversitare avec Paul et Jean. Paul voudrait être acteur comme moi. Il est trés ambitieux. Il passe des heures à exercice rôle varies (na ćwiczeniu różnych ról). Je suis sûr qu'on jour, il sera célèbre. Il riche donc il ne doit pas travailler. Mon deuxiéme colocataire Jean étudie journalisme comme tu! Il est trés bavard. Il sait bavarder tous les temps et il n'a jamais sufisamment (może gadać godzinami i nigdy nie ma dość). Jean travaille dans local association qui aide des enfants qui sont malade leucemie.

Chaque weekend nous irons ensamble au cinema ou dans le bar. Un peu jours nous voudrions presenté le spectacle pour des enfants malade. Il aura grand collecte d'argent et des dons.

Telephoner puor moi.
à bientôt.
Bises

bardzo bym prosiła o sprawdzenie :)
po polsku ma być mniej więcej tak:
Cześć
Dopiero co przyjechałam do Warszawy, centrum Polski, żeby studiować na uniwesytecie. Miasto to jest trochę szare, ale uniwersytet ma dobrą renomę i jest ogromny i piękny. Poznałam dużo nowych znajomych.
Twoi przyjaciele wydają się być bardzo mili. Mają bardzo dobre pomysły na ich przyszłe życie. Mam nadzieję, że kiedyś się spotkamy.
Mieszkam w akademiku z Paulem i Jeanem. Paul chciałby zostać aktorem tak jak ja. Jest bardzo ambitny. Spędza całe godziny na ćwiczeniu róznych ról. Jestem pewien że kiedyś będzie sławny. Jest bogaty więc nie musi pracować. Mój drugi współlokator Jean studiuje dziennikarstwo jak ty! Jest bardzo gadatliwy. Potrafi gadać bez przerwy/ przez cały czas i nigdy nie ma dość. Jean pracuje w lokalnej organizacji, która pomaga dzieciom które są chore na białaczkę.
W każdy weekend chodzimy razem do kina albo do baru. Za kilka dni chcemy wystawić przedstawienie dla chorych dzieci. Odbędzie się duża zbiórka pieniędzy i datków/prezentów.
Zadzwoń do mnie.

Czy dobrze napisałam to po francusku? ^^"

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie