slowek kylka

Temat przeniesiony do archwium.
no wiec czy ktos moze mi laskawie przetlumaczyc oto tych kilka, wyrwanych z kontekstu, slowek? niestety w slowniku ich nie ma...

un cigale
gueret
un saturnale
un solstice
une robustesse

no i jeszcze: "je m'en fous" - co to znaczy i jaki jest bezokolicznik tego czasownika. z gory dziex :)
cigale-konik polny
saturnales-niejestem pewna ale chyba to jest święto obchodzone na cześć Saturna.
un solstice-chacune des deux époques où le soleil atteint son plus grand éloignement de l'équateur.Solstice d'hiver.
une robustesse-krzepkość, moc, wytrzymałość
je m'en fous- pochodzi od czasownika zwrotnego se foutre
un guéret - 1.rola zaorana , nie obsiana
un solstice- przesilenie
se foutre - zadrwić sobie, zakpić
C'est exact.
Les Saturnales

Dans la Rome antique, des fêtes païennes (destinées à plusieurs dieux) appelées les Saturnales se déroulaient au mois de Décembre du 17 au 24, .Ces fêtes célébraient d'une manière générale le solstice d'hiver ; et avec lui, le retour du soleil, de la lumière, source de vie et élément d'importance dans une vie ponctuée par le rythme agricole.
Ces fêtes furent connues avant tout pour leurs excès : festins et ivresse, sacrifices, jeux, débauche et pourtant, par-delà ces excès, elles reflétaient le désir d'un Age d'or. Un temps de prospérité, de paix et d'harmonie qui abolirait les hiérarchies sociales et les codes moraux.
tu te fous de ma geule?
tu te foute de ma geule?
"Je m`en fous"to moze znaczyc "jest mi to obojetne,nic mnie to nie obchodzi"cos w tym stylu :) a "tu te fous de ma gueule?" tzn "Smiejesz sie ze mnie?"ale w takim bardziej negatywnym znaczeniu no i raczej wulgarnym.Ale moge sie mylić :)
dziekuje serdzecznie. wesolych swiat :)
je m'en fous - uważam, ze to raczej wulgarne. raczej coś w stylu "pier*lę to" niż: "jest mi to obojetne'
no tak"je m`en fous"to jest cos w stylu "nic mnie to nie obchodzi"ale powiedziane niezbyt mile cos jakby"gowno mnie to obchodzi".mozna to i tak tlumaczyc :) pozdrawiam i wesolych swiat :)
Temat przeniesiony do archwium.