Edukacja - pytanie

Temat przeniesiony do archwium.
Witam.
Z góry piszę, że nie wiem czy piszę w poprawnym dziale, więc proszę w razie czego o przesunięcie.
Chciałem się zapytać jak wygląda sprawa z edukacją we Francji, a mianowicie chodzi mi tu o maturę.

1. Jak wygląda sprawa studiów we Francji? Jeżeli ktoś w Polsce zdawał tylko polski, angielski i matematykę, to Francuzi mogą patrzeć niechętnie na brak innych przedmiotów? Czy rozumieją, że system edukacji w Polsce jest inny, i na przykład nie zdaje się u nas wuefu czy filozofii? Jak na to patrzą?

2. Matura z wuefu. Ktoś wyjaśni bliżej o co chodzi? Czy osoby które w Polsce były zwolnione z tego przedmiotu przez cały okres edukacji muszą podejść do jakichś specjalnych egzaminów we Francji, chcąc tam studiować? Czy może samo przepisanie ocen wystarczy? Jak w ogóle to tam wygląda w przypadku osób które ze sportem są na bakier? Co z osobami niepełnosprawnymi, lub z takimi co mają zaburzenie chorób neurologicznych?

3. Czy Francuzi tak samo jak Polacy mają taki kult studiowania? A może im bliżej do Niemców czy Szwajcarów?

4. Jak w ogóle oceniacie edukację we Francji? Mam na myśli podejście nauczycieli do uczniów. Obowiązują relacje partnerskie, czy może jak typowe w Polsce podejście przedmiotowe?
Tutaj znajdziesz kilka informacji:
https://www.enseignementsup-recherche.gouv.fr/fr/etudiants-etrangers-inscriptions-dans-l-enseignement-superieur-francais-46508
1) Pytanie zasadnicze: co z francuskim? Bo bez języka niewiele da się zdziałać...
Studenci z Europy mogą studiować w wybranym kraju UE. Zasady są dostosowane. Wystarczy przetłumaczyć swój dyplom.
3) Kultu nie ma. Jest wiele innych szkół poza uniwersytetami i wiele innych dróg edukacji wybieranych bardzo chętnie. Poziom na ogólnie dostępnych uniwersytetach jest raczej niski.
4) W szkole czy na uczelniach? Każdy nauczyciel to człowiek, więc różnią się oni w podejściu do uczniów tak jak wszyscy ludzie różnią się charakterami... Jest sporo dyscypliny, ponieważ trzeba utrzymać w ryzach niezwykle różnorodne i wielokulturowe towarzystwo. Ci, których znam, nie mają podejścia partnerskiego ani kumpelskiego, ale potrafią dotrzeć do uczniów i chcą im pomóc. Nauczanie licealne wydaje mi się często zdominowane przez metodę podawczą - nauczyciel prezentuje, wykłada, a później uczniowie mają różne zadania i projekty do wykonania. W przedmiotach naukowych jest jednak sporo praktyki i doświadczeń.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie