Realna szansa na naukę języka

Temat przeniesiony do archwium.
Mam dość dziwne pytanie. Jakiś rok temu wyjechałem na studia do Wielkiej Brytanii. Szybko doszedłem do wniosku, że przez okropny klimat (a raczej sumę opadów :D) i ohydną architekturę, nigdy się tu w pełni nie odnajdę. Studiuję na drugim roku (nic związanego z językami), 1,5-roku do końca licencjatu przede mną.

Co mnie bardzo zdziwiło, poznałem tutaj na uczelni (i ogólnie w mieście) mnóstwo Szwajcarów z kantonów francuskojęzycznych (głównie miasta: Genewa, Lozanna i Neuchâtel), którzy bardzo mi "podpasowali" jeśli chodzi o mentalność. Z kilkoma z nich mam megakontakt. Można powiedzieć, że z trzema nawiązaną, myślę że już, przyjaźń.
Nigdy w zasadzie nie byłem w Szwajcarii na dłużej, tylko we włoskiej części - Lugano, Bellinzona, i przejazdem przez niemiecką.
Stwierdziłem, że jak skończę ten mój cały nieszczęsny "bachelor" w UK, prawdopodobnie zrobię Master's w Szwecji i być może osiedlę się na stałe w Szwajcarii. Szukam swojego miejsca na Ziemi. ;-))

Niestety, nigdy nie miałem do czynienia z j. francuskim. Jak mi powiedziano, w Szwajcarii, francuski nie różni się ponoć tak bardzo od "czystego" francuskiego jak np. francuski z Montrealu, który jest trochę zniszczony przez napływ kultury anglojęzycznej. :P

Chciałbym, byście mi powiedzieli, czy zaczynając się go uczyć w wieku 20 lat (w zasadzie prawie 21), mam szansę przyzwoicie go opanować??? Na przykład mówić bez odznaczającego się polskiego akcentu? Niestety moim życiem, póki co, kierują studia. Także trochę lipa. :/ Czeka mnie zatem indywidualna nauka w domu + zapisałem się na kurs (2h zegarowe w tyg.) na uniwersytecie ruszający od stycznia + stała pomoc (w razie potrzeb + slang) przyjaciół ze Szwajcarii i Belgii.