Witam,
Poniżej moje tłumaczenie. Z góry dziękuję.
1) L’identité nationale dans L'union Européenne
2) Pendant l’année scolaire 2006/2007 la question « Ce qui nous distingue? » était notre sujet guide.
Nos activités ont été suivantes :
- enregistrement sur DVD-Rom de deux danses nationales présentées par des élèves
- élaboration d’un album présentant les avantages les plus importantes de la région et du pays (cultures, usines les plus connues, costume régionale, industrie, monuments)
En plus, lors des réunions avec les partenaires, nous avons plagnifié conjointement les activités que nous envisageons réaliser cette année, nous avons résumé les résultats de la coopération annuelle.
Les élèves ont effectué des dessins liés au thème des qualités de notre région, ensuite nous les avons mis dans l’album.
Durant l’année scolaire nous nous sommes communiqués avec les partenaires des établissements européennes via e-mail, nous avons échangé nos idées, nous avons connu : autres systèmes éducatifs, cultures, cotumes, traditions...
3 Notre principal produit final résumant toute l’année de la réalisation du projet est un DVD qui contient :
- deux danses nationales (le krakowiak et la polonaise) présentées par des élèves
- mélodies pour les danses présentées (le krakowiak et la polonaise)
- courte description de chaque danse ainsi que ...
Les apprenants qui dansaient ont été habillées en costumes folkloriques caractéristiques pour la région de chaque danse.
1. Tożsamość narodowa w Unii
2.W roku szkolnym 2006/2007 tematem przewodnim było pytanie "Co nas wyróżnia...?", a nasze działania obejmowały:
- nagrane na płycie DVD dwóch tańców narodowych w wykonaniu uczniów,
- przygotowanie płyty DVD z melodiami dwóch tańców narodowych ,
-opracowanie albumu przedstawiającego najważniejsze atrybuty naszego regionu i kraju (uprawy, słynne fabryki, strój regionalny, przemysł słynne budowle).
Ponadto miały miejsce spotkania z przedstawicielami partnerskich szkół, podczas których planowaliśmy prace, jakie w tym roku zamierzamy zrealizować, a także podsumowywaliśmy efekty całorocznej współpracy. W każdej szkole zostały przygotowane i zaprezentowane dwa wybrane tańce. Uczniowie wykonywali prace plastyczne związane z atrybutami naszego regionu, które następnie zostały wykorzystane podczas opracowywania albumu.
W ciągu całego roku szkolnego komunikowaliśmy się z partnerami z europejskich szkół szczególnie drogą elektroniczną, wymienialiśmy poglądy, poznawaliśmy inne systemy edukacyjne, kultury, zwyczaje, tradycje...
3.
Naszym głównym produktem finałowym podsumowującym cały rok realizacji projektu jest płyta DVD, która zawiera zapis:
- dwóch polskich tańców narodowych (krakowiaka i poloneza)w wykonaniu uczniów,
- melodie zaprezentowanych tańców (krakowiaka i poloneza),
-krótką charakterystyka każdego tańca oraz układy taneczne.
Uczniowie, którzy prezentowali tańce, występowali w strojach ludowych charakterystycznych dla regionu, z jakiego taniec pochodzi.