Bardzo prosiłabym o pomoc w przetłumaczeniu tego tekstu. Z góry dziękuje.
Reklama. Proszku do prania powiedzmy. Nazwy nie podam, bo kryptoreklamy nie będę robił :) Oglądasz sobie spokojnie, gapisz się te zwyczajowe kilkadziesiąt sekund w ekran, jak atrakcyjna kobieta zachwala produkt. Potem blok się kończy, zaczyna się program, który chcesz oglądać.
Dzień później jesteś w jakimś supermarkecie, chodzisz sobie pomiędzy półkami, robiąc zakupy, patrzysz - a tam proszek, którego reklamę wczoraj widziałeś. Nagle coś mówi Ci, żebyś go kupił. Taki głosik w Twojej głowie szepcze, że faktycznie Ci się przyda.
Zanim weźmiesz - zastanów się poważnie. Wiesz, dlaczego?
Ludzie oko rejestruje 25 klatek na sekundę. Jeśli jakąś taśmę filmową spreparujemy i powklejamy co te 25 klatek tekst "kup to koniecznie" (jako przykład ciągle proszek do prania) nie zobaczysz tego. Przynajmniej nie tak, byś zdał sobie z tego sprawę. Jednakże Twoja podświadomość zapamięta sobie to bardzo, bardzo dokładnie i potraktuje jako sugestię, do której należy się zastosować. I to właśnie jest przekaz podprogowy. Podobno około 70% ludzkości daje się na to "złapać".
Oficjalnie spreparowane w ten sposób taśmy nie są używane, ale... wierzycie w to?