List

Temat przeniesiony do archwium
Hej! Jutro będę pisał na lekcji list do kolegi z francji na ocenę. Jako osoba o nieprzeciętnej kulturze osobistej zobowiązany jestem do posiadania umiejętności poprawnego formułowania listu ^^ Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak wygląda budowa takiego listu w języku francuskim (lekcje na których to robili mnie niestety ominęły a w klasie same buractwo nikt pomóc czasu nie ma) mianowicie chodzi mi o zwroty których używamy na początku, jak w ogóle takowy list zacząć, jakimi zwrotami warto się posługiwać i czym należy zakończyć. Z góry dziękówa
Cytat: Uncle_Acid
Jako osoba o nieprzeciętnej kulturze osobistej zobowiązany jestem do posiadania umiejętności poprawnego formułowania listu

To trochę więcej niż kwestia kultury osobistej.
Brak umiejętności poprawnego sformułowania listu jest jednym z kryteriów pozwalających na sprawdzenie czy ktoś jest analfabetą (ewentualnie wtórnym).

A tak bardziej serio, to polecam google.
słowa kluczowe: lettre + français + écrire
edytowany przez humpetej: 18 mar 2014
Po niektórych postach dotyczących wszelkiej "pomocy szkolnej" zastanawiam się, jak to jest, że... nikt nie kontroluje tych wszystkich nauczycieli, którzy NICZEGO nie uczą?! Tak przynajmniej wynika z wielu sformułowań... Widać tutaj czasami całkiem kompleksowe zadania do wykonania - wnioskuję więc, że osoby mające je do odrobienia są już po kilku dobrych latach nauki... a zaraz obok pojawiają się usprawiedliwienia typu "nic nie umiem", "nie znam tego języka". Jakim cudem??? Nikt nie zwrócił na to uwagi wcześniej??? Chyba mam zaległości w zakresie swoich pedagogicznych uprawnień, bo... nie wyobrażam sobie, żeby moi uczniowie "pisali jutro na lekcji" tekst, o którym nie mają pojęcia! Gdy są nieobecni, to zrozumiałe, ale chyba 80% forum bywa nieobecne... Ponadto moi uczniowie wiedzą, że... nie należy liczyć na "buraków", tylko na mnie - jeśli ich nie było na lekcji, w swej logice jedenasto-czternastolatków zwracają się o pomoc do nauczyciela. Naprawdę, inni nauczyciele wymagają czegoś, czego nie uczą??? Dobrze wiedzieć...
Cytat: humpetej
To trochę więcej niż kwestia kultury osobistej.
Brak umiejętności poprawnego sformułowania listu jest jednym z kryteriów pozwalających na sprawdzenie czy ktoś jest analfabetą (ewentualnie wtórnym).

Ponadto - w mailach obowiązują podobne zasady. Nie znasz dnia ani godziny, w których być może przyjdzie Ci porozumieć się z kimś tą drogą. A przecież pisanie wiadomości to codzienność, nie tylko salonowa etykieta...
Mam nadzieję, że przepisałam bez większych literówek.

Une lettre se compose:

d'un en-tête ( lieu et date/ nom et fonction du correspondant dans une lettre administrative)
d'un formule initiale
d'un ou plusieurs paragraphes
d'un formule finale
Les formules initiales et finales varient selon la relation qui lie le scripteur au destinataire.

Cytat z książki " Tâches d'encre" Cours de composition.
Zwykły list nie różni się zasadniczo od polskiego. Trzeba napisać dane nadawcy, odbiorcy.
Książka wydana w 1996 roku. Jeśli się mylę, proszę o wskazówki.
formule /fɔʁ.myl/ féminin
Cytat: sommeil
Po niektórych postach dotyczących wszelkiej "pomocy szkolnej" zastanawiam się, jak to jest, że... nikt nie kontroluje tych wszystkich nauczycieli, którzy NICZEGO nie uczą?!

To jest w ogóle temat rzeka.

Wydaje mi się, że wiele zależy od ucznia.
Jak czytam statystyki dotyczące czytelnictwa i się okazuje, że części gimnazjalistów udało się podczas trzech lat nauki przeczytać ZERO książek (nawet przy szerokiej definicji "książki"), to się nie dziwię też, że nie zrobili żadnego wysiłku, żeby nauczyć się np. takiego francuskiego, bo niby czemu robić wyjątek dla języków w swoim ogólnym leserstwie?

Obsługa instagrama jest ważna. Słitfocie i hasztagi (cytuję...): #party #all #day #all #night #club #bakerstreet #krzesiny #sie #bawio fun #alcohol #weed #drinks #friends #l4l #polishgirls #stoner4life #selfie #clubbing #dancing #stoned #poland
Przepraszam, oczywiście "d'une formule".
Temat przeniesiony do archwium

 »

Pomoc językowa