Kto studiuje romanistykę na UMK?

Temat przeniesiony do archwium.
Czy ktoś z Was studiuje romanistykę (spec. język francuski) w Toruniu?Chciałabym tam zrobić uzupełniające magisterskie ale kompletnie nic nie wiem o tej uczelni.Jak ktoś jest w temacie to bardzo proszę o wszelkie uwagi na ten temat?Merci de la montagne :b
no, ja studiuję. co chcesz wiedzieć? troche wiem :(
A na ktorym jesteś roku,studiujesz dziennie czy zaocznie, jeśli można wiedzieć?:) Chodzi mi głównie o poziom nauczania, o możliwości wyjazdów na stupendia do Francji, no i ogolnie jakie masz odczucia.Polecasz czy broń Boże nie?
skończyłem (właściwie skończyłem) drugi na dziennych.w sumie polecam, choć nie zawsze jest kolorowo. możliwość wyjazdu jest, np. sokrates; może jest coś jeszcze dla ostatnich 2 lat (szczerze mówiąc nie wiem).ogólnie dają żyć, profesorowie są różni, ale ogólnie ok
No ale czujesz ,że się tam uczysz czy poprostu wszyscy slizgają się z roku na rok? Chodzi mi o to czy można tam sie naprawde czegoś nauczyć,dowiedzieć, nabrać jakiś umiejętności etc.Dzięki ,że się w ogóle odezwałeś ale to że jest ogolnie ok nic mi nie mówi, sam rozumiesz:)Dużo się uczysz,czytasz,piszesz jakieś prace,wykładowcy są wymagający czy raczej studia nie zajmują Ci dużo czasu?
zaraz ! ten :( miał wyglądać tak :), ale nie trafiłem w ten klawisz co trzeba
:)
otóż:
tak, czuję, że się uczę, momentami czuję to dość mocno. a jak czytam notatki koleżanek to czuję, że jeszcze musze się nauczyć. z czytaniem jest obficie, czasem zbyt, z pisaniem nieco mniej lecz wystarczająco (jak dotychczas, choć słyszałem że 3 rok już pisze więcej. jedni wykladowcy wymagają więcej niż sami dają, inni wymagają tyle, co podadzą, a i ci nie skąpią materiału.

czy można nabrać jakichś umiejętności? (może survival :) można zostać specem od literatury, gramatyki lub tłumaczem. słyszałem co prawda komantarze, że "w poznaniu robi sie więcej", lecz ciekawe, kto to sprawdził?