germ + rom ??!!

Temat przeniesiony do archwium.
czy znajdują się na tym forum osoby, które studiują 2 filologie na raz? chciałbym podjąć studia germanistyki na uj albo ap w krakowie, ale bardzo mnie intryguje romanistyka na ap i zastanawiam się czy z germy mnie zrezygnować. nie znam słowa po francusku, ale słuszałem,że można wziąć ten język od podstaw. zastanawiam się cały czy ma to w ogóle sens. ponadto przeszła mi jeszcze jedna myśl przez głowę. a moze spróbować obie te filologie studiować na raz? czy to nie będzie troszeczkę za dużo? w prawdzie niemiecki znam świetnie, ale filologia to nie tylko nauka języka? jakie szanse uczelnia daje na równoczesne studiowanie na dwóch kierunkach? proszę odpiszcie bo jak na razie jestem w kropce!! z góry dzięki :)
podaję swój e-mail [email] i nr [gg]
piszcie!!
Ja studiuję romańską na UMK!Znam osobiście osoby,które studiują równocześnie filologie romańską i filologię włoską,albo np.romanistykę i anglistykę!Myślę,że jeżeli jest się dobrze zorganizowanym i systematycznym to spokojnie da się radę!Ale wogóle jestem w szoku,ze ktoś kto jest na germanistyce chce studiować romę,bo to 2 różne bajki!Zupełnie inna wymowa,etc.!Jak się sprężysz to spokojnie dasz radę!
podobno część przedmiotów przepisują, ale i tak aby studiować 2 filologie na raz potrzeba wiele systematyczności i mało przywiązania do miejsca, gdzie się mieszka.
no to do roboty chlopie!
zabronic nikt ci nie zabroni, ale hm, ja na UW na germanistyce mialam za duzo do nauki, zeby cos robic jeszcze innego... przedmiotow do przepisania nie bedzie za wiele... moze jakies jezykoznawstwo (jedyny przedmiot na germanistyce ktory byl u mnie
prowadzony po polsku;)
w ogole to byly czasy... profesorowie gnebili, jeden powiedzial kolezance, ze robi takie bledy w niemieckim, ze tylko na fryzjerke sie nadaje!!!!!
i w ogole, nawet po zajeciach w klasie lub jak sie spotkalo prof na korytarzu, to tez kazali do siebie po niemiecku gadac...
jestem ciekawa, czy cos sie zmienilo...?