Magisterka we Francji

Temat przeniesiony do archwium.
Witam! Przyszła mi do głowy taka myśl aby wyjechać na studia magisterskie do Francji. Obecnie jestem na studiach inżynierskich GEODEZJA GÓRNICZA. Chciałbym kontynuować naukę w Le Mans na ESGT. Ktoś ma jakieś doświadczenia zwiazane z tą uczelnią? Jak we Francji wygląda uznanie polskiego dyplomu inżyniera i dopuszczenie na studia magisterskie? Przeszukałem dużo for, stron i różne opinie są na ten temat dlatego pytam i tutaj :)
A po francusku gawarisz?
Ucze się tak z 15 lat ;) Planuje po skończonej inżynierce rok przerwy i wtedy osiąść w tym Le Mans. Najpierw porzadnie przyswoić język, ogarnąć nową rzeczywistość i na spokojnie po 1,5 roku pobytu zacząć studia. INŻ kończy się w lutym w PL a tam bym zaczął w nastepnym roku we wrześniu o ile się dobrze orientuje. Myśle, że bym się dogadać dogadał, bo również piszę z kilkoma francuzkami na codzień. Wiadomo największy problem to zacząć mówić, potem to już z górki ;)
edytowany przez ComteMichel: 16 mar 2014
A może zamiast robić przerwę pojechałbyś na jakąś wymianę?
Nie mam żadnej możliwości wymiany z krajami francuskojezycznymi. Druga sprawa to wiem jak te wymiany wyglądają więc nie widzę sensu tracić roku. A przerwa jest według mnie najlepszym wyjściem, ponieważ pozwoli i oswoic się z nową rzeczywistością i zarobić trochę grosza..
To, jak wygląda wymiana, zależy tylko od Ciebie. Ale każdy robi, to co lubi - dla jednych stratą czasu wymiana, dla innych roczne "ogarnianie rzeczywistości". Myślę, że łatwiej jest zdać mastera z wcześniejszym doświadczeniem na uczelni niż bez niego. Ale skoro nie masz takiej możliwości, no i wiesz lepiej, to pewnie jest to strata czasu.
Mniemam, że na stronie internetowej uczelni zostały umieszczone pewne informacje oraz numery telefonów i adresy mailowe, z których możesz skorzystać i zadać swoje pytania u źródeł...?
Albo pomogą Ci Twoje "francuzki" z którymi piszesz "na codzień" :)
Powodzenia, nie znam się, nie odzywam się!