Proszę o pomoc - rezerwacja biletu na pociąg

Temat przeniesiony do archwium.
Witam :)

Mam ogromną prośbę o pomoc.
Pilnie potrzebuję dostac się do Bordeaux, a dokładnie z Paryża do Bordeaux, ale nie mam pojęcia jak mogę zarezerwowac bilety... :((
Znalazłam połączenia na stronie www.voyages-sncf.com, lecz nie wiem jakie miejsce odbioru biletu mogłabym tam podac

Informacje, które mi się wyświatlają podczas moich prób... :
[Sélectionnez votre choix de placement

Ou la place à coté de laquelle vous souhaitez être assis:
Si vous souhaitez accompagner une personne ayant déjà réservé, vous pouvez voyager à ses côtés en indiquant son numéro de place et de voiture.
Voiture ...... Numéro de place ........... ]


Na stronce iDtgv rezerwacja jest dla mnie jeszcze bardziej abstrakcyjna..
Oraz, czy chcąc pokonac taka wlasnie trasę mam się udac na gare d'Austerlitz?? Bo gdzies wyczytałam, ze z tego dworca odjeżdrzają wszytskie pociągi w kierunku południowo-zachodnim ???
Niestety kupno biletu w automacie odpada, muszę zapłacic za bilet gotówką.

Gdybym nie była aż tak przyciśnieta do muru, nie zawracałabym głowy...ale wyjazd jest nagły i bardzo pilny :(((

pozzdrawiam i z góry bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki.
Informacje, które mi się wyświatlają podczas moich prób... :
[Sélectionnez votre choix de placement -zaznacz wybrane miejsce w pociągu

Ou la place à coté de laquelle vous souhaitez être assis: albo miejsce obok którego chcesz siedzieć
Si vous souhaitez accompagner une personne ayant déjà réservé, vous pouvez voyager à ses côtés en indiquant son numéro de place et de voiture.
Voiture ...... Numéro de place .....

--> TE informacje, które podałaś powyżej dotyczą już szczegółów - jakie miejsce chcesz zarezerwować: przy oknie, przy drzwiach, obojętnie jakie, obok jakiegoś konkretnego miejsca,na które ktoś już wykupił bilet , a ty byś chciała siedzieć obok.

Obejrzałam tę stronę i wychodzi mi, że pociągi do Bordeaux startują z dworca Montparnasse
Masz do wyboru dwie opcje: taryfę Loisir lub promocyjną Pro.
Loisir : Service d'échange et de remboursement gratuit jusqu'à la veille du départ, avec retenue de 10€ le jour du départ, non échangeable et non remboursable après départ. ---> możesz w niej zmienić rezerwację lub odwołać ją bezpłatnie(zwrot pieniędzy bez potrąceń) do dnia poprzedzającego wyjazd, a w dniu wyjazdu potrącają za to samo 10 euro. Po odjeździe pociągu nie można już ani zmienić , ani odwołać rezerwacji.


PRO 2nde : Service d'échange et de remboursement gratuit jusqu'au départ, sous conditions après départ.Service Pro inclus. --> Możliwość odwołania i zmiany rezerwacji i zwrotu pieniędzy (bez jakichkolwiek potrąceń) aż do momentu odjazdu(dnia odjazdu), ale nie po odjeździe. Zawiera usługę promocyjną , która się nazywa PRO 2nde. - trzeba by poszukać na czym ta promocja polega.

Żeby zarezerwowac bilet przez internet trzeba za niego zapłacić kartą bankową. Wtedy podajesz , oprócz nr karty swój adres mailowy i oni ci przysyłają na ten adres jakiś twój numer dzięki któremu, i dzięki pokazaniu karty bankowej którą płaciłaś przez internet, będziesz mogła odebrać bilet w okienku na dworcu, albo w automacie na dworcu, ale jak piszą - nie na każdym dworcu jest taki automat(niby można sprawdzić czy na danej stacji jest ten automat, ale ten link mi nie działa), więc lepiej zaznaczyć opcję w okienku "au guichet".

Zobaczyłam, że jest jeszcze przy niektórych pociągach jakaś taka opcja:


2e classe Echangeable avant création et impression, avec retenue de 10€. Non remboursable. Paiement en ligne. Billet à imprimer vous-même.Tarif exclusif Internet. --> taryfa(najniższa:)) dostępna tylko gdy rezerwuje się przez internet. Samemu się drukuje bilet, jak niekiedy bilety na samolot. Zmiany mozna zrobić tylko przed utworzeniem i wydrukowaniem biletu i to za opłatą manipulacyjną (potrącenie) 10 euro. Zwrot biletu i odzyskanie pieniędzy niemożliwe.
Super, bardzo bardzo Ci dziękuję za pomoc :)))) Jestem strasznie wdzięczna :)
pozdrawiam serdecznie:) i miłego dnia życze:)

« 

Studia językowe

 »

Pomoc językowa