opowiadanie o świętach

Temat przeniesiony do archwium.
hej mam prośbę mógłby mi ktoś sprawdzić tekst o świętach, który mam oddać w poniedziałek???? A kuleję z leksza z tym językiem...

Moi at mon famille nous préparer avant noel douze mets et sapin de noel.
La soeur decore la sapin de noel: guirlandes, ampoules lumineuses, boules, cherveux d'ange, petit figurines. La pere mattre sous de sapin de creche. Nous partage d'asyme. moi at mon famille nous manger por example: la soupe aux better aves vouges de les vavid a la champignon, la soup à champignon, poisson. Nous chanter de cantique de noel. nous aller messe-pasterka avont minuit.

a teraz tłumaczenie, żeby łatwiej było zrozumieć moje wypociny:

ja i moja rodzina przed świętami przygotowujemy 12 potraw i choinkę. siostra ubiera choinkę w: girlandy lampki swiecące, bąbki, włosy anielskie, małe figurki. tata kładzie pod choinką szopke. razem dzielimy się opłatkiem.ja i moja rodzina jemi na przykład: barszcz czerwony z uszkami z grzybów, zupe grzybową, ryby. razem śpiewamy kolędy. Przed północą idziemy na pasterke.

Z góry wielkie dzięki za sprawdzenie i poprawienie błedów:)
Avant Noël moi et ma famille préparons douze plats et un sapin (sapin de Noël)
Ma soeur le décore en guirlandes, petites lampes, boules, cheveux d'ange, petites figures. Sous notre sapin, mon père met une petite crèche . Nous partageons le pain azyme. Moi et ma famille mangeons par exemple: la soupe des betteraves avec des raviolis, la soupe aux champignons, un poisson. Nous chantons (les cantiques de Noël)/(les chants de Noël) nous allons à la messe de minuit.
wielkie wielkie dzięki ;*

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

»

Życie, praca, nauka