Reklamacja- pomózcie

Temat przeniesiony do archwium.
Witam, bardzo prozę o napisanie uniwersalnych, podstawowych i tych bardziej wymyślnych zwrotów potrzebnych do reklamacji....np które mogą się przydać do złożenia reklamacji na beznadziejnego kelnera w restauracji, bądź niesmaczne jedzenie w kawiarni. Z góry ogromne dzięki :) Liczę na odpowiedzi :):)
halo halo, pomoże ktoś :(?
A dlaczego sama nie próbujesz?
Przykładowe zwroty do napisania np. e-maila z reklamacją. Mam nadzieję, że ktoś inny je przetłumaczy na j. polski.

Wstęp:
-Bonjour
-Madame, Monsieur

Opis sytuacji
-Le 18 mars, (j'ai fait appel à /j'ai utilisé) vos services pour
-Je me suis adressé(e) à...
-J'ai fait mes courses avec

Prezentacja problemu
-J'ai constaté qu'il manquait un article/ que le produit X était périmé, abimé...
J'ai le regret de vous informer qu'il manquait un article/ que le produit X était périmé, abimé...

-Ma commande a subi un dommage, une détériration

Prośba

-Je souhaite être remboursé(e), dédommagé(e) pour ce préjudice.
-Je vous prie de bien vouloir me dédommagé(e) pour ce préjudice.
-Je voudrais un avoir sur ma prochaine commande
-J'attends de vous un geste commercial

« 

Brak wkładu własnego

 »

Pomoc językowa - tłumaczenia