Czy oplaca sie studiowac (filologie) lingwistyke ?

Temat przeniesiony do archwium.
Chcialbym spytac was czy oplaca sie studiowac jezyk francuski lub francuski angielski ?
Jestem w 2 klasie technikum informatycznego i poziom obu jezykow oceniam mniej wiecej na A1..B2 poniewaz wiecej mowie niz pisze(spedzilem pol roku w Szwajcarii) i ciezko stwierdzic :D
i pytanie czy zdac po prostu delfy i dac sobie spokoj ze studiami jezykowymi i uczyc sie ostro z matmy . Bo zostaly jeszcze dwa lata. czy skonczone studia jezykowe to dobra rzecz?
Ja Ci powiem, że po filologii zaczynam coś innego, bo z samego języka/języków nie wyżyjesz:P
Takie moje zdanie.
no wlasnie o to chodzi bo jezky jako takie lepiej mi ida od matmy czy fizy .:(
czyli jednak lepiej jakas polibuda zawod a jezyk przy okazji bo dziwia mnie osoby ktore studiuja jezyk zeby wyjechac za granice bez zawodu i z jezykiem ? Takie troche bez sensu ;D Chyba ze tam chca uczyc ojczystego jezyka a to raczej tez takie abstrakcyjne :D
Jeżeli chcesz zostać tłumaczem lub nauczycielem to jak najbardziej, zależy co chcesz robić, bo osoba, która nie studiowała filologii już raczej będzie pracować w innym zawodzie, gdzie język jest tylko dodatkiem...
a tlumacz ... to dobry i oplacalny zawod ? Wiem ze tak naprawde powinienem robic to co lubie no ale jednak jak nie bede mial pieniedzy to nie bede mogl robic to co lubie :D
no bo nauczycielem to juz napewno nie chce byc...
No właśnie filologia jeśli chcesz być nauczycielem - raczej 90% ludzi nie chce:D
a z tłumaczeniami ciężko jest. Gdzieś się zaczepić, bo teraz tyle tych biur i w ogóle, kiedyś było inaczej, a teraz niestety nie jest różowo także inny zawód + certyfikaty i jest ok.
No chyba, ze jak w moim przypadku licencjat z filologii, żeby język był na wysokim poziomie i wyjazd za granicę na inne studia.