Filologia romańska UAM 2012/2013

Temat przeniesiony do archwium.
Cześć,
Mam nadzieję dostać się na romańską i studiować filologię od października ten kierunek w Poznaniu na UAM.
Czy są tu jakieś osoby, które wybierają się na ten kierunek na UAM?
Ja również chciałabym się dostać na UAM ( filologia francuska) jeśli Wrocław nie wypali...
Hej,
Ja rozważam. Pewnie jeśli nie wyjdzie mi z lingwistyką w Wawie, skieruję się do Poznania :)
Poznań niestety jest b. słaby jeśli chodzi o języki :P
Naprawdę? Słyszałam, ze wszelkie filologie w Poznaniu są na bardzo wysokim poziomie^^
A to ciekawe. Z tego co ja wiem, Poznań jest jednym z niewielu najlepszych ośrodków kształcenia językowego. Zresztą oferta UAM mówi sama za siebie.
Obecnie jestem studentką romanistyki na UAMie. Oferta filologii jest naprawdę imponująca. Jeden z lepszych wydziałów w Polsce.

Po krótce, bo widzę, że są zainteresowani tematem.
W I turze przyjęto 110osób, po kolejnych próg bardzo się obniżył, jeśli ktoś pisze/pisał maturę z francuskiego z jakąś logiczną ilość punktów, to z dostaniem się naprawdę nie ma większych problemów.
Aczkolwiek jeśli chodzi o same studia, to osobiście nie polecam. Jestem w grupie zaawansowanej, która na dzień dzisiejszy ma etykietkę "B2". Są duże dysproporcje w poziomie studentów. Na samych zajęciach z francuskiego, w ogóle nie posuwamy się do przodu. [Grupy początkujące mają znacznie więcej godzin tygodniowo. Na początku roku były 3 grupy - czyli ok. 50 osób, których znajomość z francuskiego kończyła się na "Bonjour!" o zgrozo!]
Jeśli chodzi o inne przedmioty, to należy wybić sobie z głowy mit, że filologia to tak jak szkoła językowa. Owszem, uczę się 4 języków naraz (francuski, włoski, hiszpański, łacina), ale tych mniej interesujących zajęć i tak jest sporo.

(Gdyby ktoÅ› mial jakieÅ› pytania to zapraszam na priv.)
edytowany przez arc_en_ciel: 20 kwi 2012