c'est , moi, c'est ca

Temat przeniesiony do archwium
Czyli co to jest i co to oznacza? "Moi, c'est Marek" - uzywa sie tego zamiast "Je m'appelle Marek" itd? A nie w takim kontekscie, lecz ogolnie?
c'est = to jest .... np. c'est marek albo c'est une chaise(to jest krzeslo),c'es ma mère = to jest moja mama
moi= ja np c'est moi = to ja ,c'est toi = to ty itd
c'est ça = to jest to ,tak jest,otoz to,tak jest ,a nie inaczej (np.jak komus przyznajesz racje ,albo odpowiadasz na pytanie ze tak to wlasnie o to chodzi)
Dziękuję! :)
to jest niby wyraz potoczny , jest niedomowienie i brakuje - "mon prénom"
wlasciwie to jest skrot , pelnym zdaniem ma byc :
Moi mon prénom , c'est Marek .

np mini dialog :
pytasz sie komus
Quel est votre prénom ?
Odpowiedz :
André
A na to odpowiadiasz grzecznie :
Moi , c'est Marek ( czyli , moje imie jest Marek albo mam na imie Marek )
Dziekuje wam :) A jak jest z formami grzecznosciowymi i kolezenskimi? Tzn. wszedzie moge wstawiac vous/tu i bedzie dzialac? Np. Vous avez fait bon voyage? i Tu avez fait bon voyage? Nie znam jeszcze czasownikow, ale pewnie cos sie zmieni w tym "avez"...
tu = ty i powiesz tu as fait un bon voyage? czyli tego sie uzywa jesli mpowisz do koegow ,kogos kogo dobrze znasz

vous moze znaczyc = wy czyli 2 osoba lmn jesli mowisz do co najmniej 2 znajomych = czy dobrze wam minela podroz?

vous znaczy takze Pani ,Pan czyli bedzie czy dobrze Pani/Panu minela podroz

vous znaczy rownie Panstwo jesli mowisz do wiecej niz dwoch osob ,ktorych nie znasz lub znasz bardzo slabo czy dobrze minea Panstwu podroz ?
Hm, czyli "Vous avez fait bon voyage?" oznacza: 1. Czy dobrze minela Pani/ Panu podroz?, 2. Czy dobrze minela Panstwu podroz?, 3. Czy dobrze minela Wam podroz? (mowie do np. trojki moich znajomych, ktorzy wlasnie wrocili, lub tez do kilku ludzi, ktorych dopiero poznalam - niewazne, czy rowiesnikow, czy panstwa, tak?

A "Tu as fait bon voyage" - tylko do jednej znanej mi osoby, z ktora jestem na "ty". Tak?
dokladnie tak:)
Oki, dziekuje :) A jakies sposoby na nauke slowek przy takiej fonetyce, jak francuska? ;)
Temat przeniesiony do archwium

« 

Pomoc językowa - tłumaczenia

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie