To wszystko jest bardziej skomplikowane [ a może prostsze]
Spróbuje wytłumaczyć:
· Pasek klinowy [nazwa nawiązuje do wyglądu przekroju] to po francusku courroie trapezoidale lub courroie en V- nazwa również nawiązuje do wyglądu. Jeżeli ten pasek napędza alternator, to możemy nazwać go [pasek] courroie d’alternateur, ale alternator może być napędzany przez pasek zębaty = courroie dentee [ też nawiązanie do wyglądu], który w tym wypadku jest to tez courroie d’alternateur
· Pasek rozrządu to oczywiście courroie de distribution, może być [ w niektórych samochodach] łańcuch rozrządu = chaine de distribution.
· Nie ma paska rozpędowego, jest pasek napędowy=pasek pędny = courroie do transmission, oczywiście może on być dentee albo trapezoidale lub en V.
· Alternateur [alternator] to prądnica prądu zmiennego stosowana obecne w nowoczesnych samochodach – jest on, jak wiele innych urządzeń elektrycznych createur de champ magnetique, czyli wytwarza pole magnetyczne, – ale to jest jego działanie uboczne – szkodliwe.
· Dynamo = prądnica – było stosowane w starych samochodach, chyba jeszcze w Syrence – wytwarza prąd stały.