prosba do nauczycieli j. francuskiego

Temat przeniesiony do archwium.
Jestem studentką romanistyki. Aktualnie zbieram materiały do pracy licencjackiej.
Uprzejmie proszę o odpowiedź na poniższe pytania (najłatwiej skopiować do WORDa) i odesłanie na adres [email]
Z góry dziękuję :)


1. Jak często korzysta Pani/Pan na lekcjach z fragmentów znanych utworów literackich?
a) Prawie ne każdej lekcji;
b) Raz w tygodniu;
c) Raz w miesiącu;
d) Sporadycznie
e) Wcale nie korzystam

2. Jaką pracę Pani/Pan preferuje?
a) na podstawie tekstów nazywanych autentycznymi (np. artykuły prasowe);
b) na podstawie tekstów z literatury pięknej;

3. Jaki wiek jest Pani/Pana zdaniem najlepszy do wprowadzenia literatury?
a) Już w nauczaniu wczesnoszkolnym można odwoływać się do znanych baśni;
b) Literaturę można wprowadzić u dzieci które dobrze opanowały sztukę czytania;
c) Literatura w nauczaniu języka obcego przynosi korzyści nie wcześniej niż u młodzieży;
d) Tylko dorośli potrafią docenić wartość literatury pięknej;

4. W jakich dziedzinach wykorzystuje Pani/Pan teksty literackie?
a) Fonetyka i intonacja;
b) Składnia;
c) Jako przerywnik (dla czystej przyjemności);
d) Inna dziedzina-.............................................;

5. Czy poniższy schemat:
- Czytanie wstępne (Prélecture)
- Odnalezienie ogólnych informacji: bohaterowie, miejsce akcji itd (Repérage d’indices formels : personnages lieux etc)
- Zrozumienie zawiązania akcji (Compréhension de la situation initiale)
- Formułowanie hipotez w trakcie czytania (Formulation d’hypothèses au fur et à mesure de la lecture)

przedstawia dla Pani/Pana:
a) Etapy o których nie należy zapominać podczas pracy z tekstem literackim;
b) Ciekawą, ale nie obowiązkową propozycję analizy tekstu;
c) Zbyt szczegółowe podejście do pracy nad tekstem, która powinna być przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem;

6. Z jakiego podręcznika/ów Pani/Pan korzysta?
a)..............................................................................
b)..............................................................................
c)..............................................................................

7. Czy można w nim/nich znaleźć propozycje pracy na podstawie tekstów literackich? Jeśli tak, to jak ocenia Pani/Pan przytatność tych tekstów?
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie