Lingwistyka stosowana

Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 46
poprzednia |
Hej,
zastanawiam się nad rozpoczęciem studiów na uw- lingwistyka stosowana z wiodącym francuskim. Czy są tu może studenci tego kierunku gotowi udzielić mi jakichś szerszych informacji o studiach? :)
Cześć:)
Ja studiuję lingwistykę na UW, co prawda nie mam francuskiego ale znam wiele osób ;)) a co byś dokładnie chciała wiedzieć? :)

Co najważniejsze, NIE sugeruj się tym, co wyczytasz w internecie. Bo ja się naczytałam naprawdę dużo, przetrząsnełam chyba wszystkie tematy związane z LS zanim zaczęłam te studia i mało brakowało, a postanowiłabym zrezygnować. A ludzie przesadzają i wiele rzeczy o których pisali, a które ja teraz odczuwam na własnej skórze, wcale nie wygląda tak, jak oni straszyli ;p jestem z tych studiów bardzo zadowolona i nie zamieniłabym ich na żadne inne. Oczywiście, co najważniejsze-trzeba to kochać. Ludzie, którzy przyszli tylko po to, by nauczyć się języków-odchodzili (chociaż niektórzy wręcz "uciekali" :P) po paru tygodniach/miesiącach, mając z perspektywie zakuwanie do egzaminów rzeczy, które teoretycznie w pracy tłumacza czy nauczyciela mogą wydawać się mało przydatne; mówię tu o rzeczach bardzo teoretycznych, typu fonetyki i gramatyki opisowe, które w większości polegają na, jak to ujął jeden z naszych ćwiczeniowców, "chamskiej pamięciówie" bardziej niż uczeniu się czegos naprawdę praktycznego:P