ja nie jestem studentka tutaj. Tzn niby jestem zapisana, ale w ogole to bylo nieporozumienie i wcale nie chodze na kursy, bo:
-po pierwsze przez okolo 2.5 miesiaca Francuzi strajkowali, wiec ciezko mi myslec o jakims zdanym egzaminie, skoro nie ma sie notatek
-po drugie wczesniej juz podpisalam kontrakt z pracodawca (UWAGA-zeby ktos tego nie pomylil z jakas korzyscia dodatkowa-mam tzw convention de stage, ale to nie byla jedyna mozliwosc pracowania w tej firmie. NIKT mi nie powiedzial ze "aa, podpiszemy z pania umowe, bo jest pani studentka, w przecinym razie NIE", nic takiego nie bylo, i TO JA poszlam sobie na latwizne i chcialam podpisac ten Convention, bo rzeczywiscie, po co sie paletac w papierach, skoro mozna sobie smignac Convention i sobie normalnie pracowac. W tej chwili pracuje jako stazystka, ALE chca mnie wyslac do innego miasta na nowy kontrakt, juz wtedy zalatwimy wszystkie formalnosci inaczej) Poza tym kart pobytu jest bardzo duzo i istnieje taka np ktora sie nazywa "Wspolnota europejska" i ta wlasnie karte zalatwia mi moj urzad miasta (wszystkiego sie dowiaduja, kompletuja dokumenty i mi po prostu pomagaja, nawet ostatnio do mnie dzwonili zeby sie cos tam dowiedziec). I ja szczerze mowiac zaluje troche ze sobie wyrobilam karte pobytu studencka, bo teraz jestem troche zablokowana, bo NIBY teoretycznie nie moge pracowac na caly etat (I WLASNIE DLATEGO PODPISALAM TEN CONVENTION DE STAGE-bo inaczej musialabym pracowac na pol etatu, a Siemens to troche za powazna firma zeby sie bawic w jakies oszukiwanie i prace na czarno). Na zmiane karty musze czekac, bo to sie zalatwia na dwa miesiace przed skonczenien aktualnej karty, wiec pod koniec czerwca ALE nie ma zadnego problemu z uzyskaniem karty dla obywatela Unii (co innego ci co pochodza z Afryki lub krajow arabskich-wtedy nie ma szans)