witajcie, zafascynowani wielką Francją :) Jestem po kursie w JJC i powiem tak: kurs bardzo fajny, intensywny i można się sporo nauczyć. Ludzie w firmie bardzo fajni, ogólne warunki też spoko, więc z punktu widzenia szkolenia językowego bardzo wszystkim polecam! Ale teraz przejdźmy do tej mniej zabawnej części, czyli papierologii i domniemanej ogromnej liczby wolnych posad dla kine we Francji. Po pierwsze, nikt nic nie wie na temat wydawania zaświadczeń zezwalających na pracę we Fr., a to dlatego, że praktycznie od miesiąca wszystko się pozmieniało, tzn. że nie ma już tylko jednego punktu wydawania tych papierów, tylko jest ich 22!!!...ale...to nie oznacza, że teraz wszystko toczy się w błyskawicznym tempie. Wcześniej był punkt w Paryżu, były dwie osoby, z których jedna strasznie się guzdrała, a druga załatwiała wszystko w miarę normalnym tempie, teraz nikt nic nie wie i na wszystko trzeba czekać i żyć w niepewności. Jeżeli chodzi z kolei o pracę w zawodzie...nie liczcie na szybki wyjazd, jest to raczej nie możliwe, chociaż jeden z moich znajomych z kursu, dostał już w trakcie jego trwania bardzo-bardzo dobrą ofertę, po rozmowie przez skypea z patronem kine z tego szpitala został przyjęty i zaraz zaczyna pracę, więc jest mała nadzieja. Jednak bardzo wiele osób czeka już długo na swoją kolej i nic nie zapowiada wyjazdu.