Olimpiada

Temat przeniesiony do archwium.
271-300 z 816
ja sie denerwuje cały czas ;P
ponawiam prośbę o konkretny adres w Wawie :)!
ktokolwiek? no ktoś z Warszawy musi przeciez pisać II etap...:(?
Heh, zaczynam się denerwować de plus en plus... Ej, a ilość punktów potrzebna żeby przejść dalej jest cały czas taka sama, czy w każdej edycji OJF ustalają nowy próg punktowy?
"Warunkiem dopuszczenia zawodnika do egzaminu ustnego jest zdobycie przez niego minimalnej ilości punktów za test pisemny, określonej przez Komitet Główny (ok. 2/3 sumy punktów możliwych do uzyskania)."

Wydaje mi się, że próg będzie dopiero ustalony.

Mam małe pytanie: jak długo piszemy?
Merci pour ta réponse:) Mi się coś kojarzy, że pisanie trwa ok. 3 godzin. Mais je ne suis pas certaine;p
Paxi, a nie możesz zapytać swojej romanistki?
albo w sekretariacie szkolnym? jak do szkoły przychodzi powiadomienie o przejściu do drugiego etapu, to zawsze podany jest adres.
II etap w Warszawie odbywa się w DAWNYM BUWie, na Krakowskim Przedmieściu 26/28. Nic więcej nie było podane na tej kartce.
Trwa teoretycznie 4 godziny (9-13).
dziękuje :) akurat juz znalazłam te kartke,w słowniku była :P
ktos sie wybiera do krakowa? wydzial lesny AR, o 9, o ile dobrze pamietam. tzn. jesli jest tak jak w poprzednich latach. bo zadnej kartki z terminem krakowskim nie widzialem.
boję się.



troszeczkę.;(
Jezuuuuu, to już jutro!!! Dzisiaj popowtarzam sobie jeszcze różne słówka, zrobię kilka ćwiczonek z grammaire i spróbuję jakimś cudem zasnąć... Kurde, boję się... Mam nadzieję, że będzie dobrze... !
Bonne chance à vous tous! :)
Cześć Wam.. Czy ktoś może wie, gdzie sie odbywa jutrzejsza olimpiada w Krakowie? Chciałabym znać dokładny adres. Dzieki
jak wyzej pisalem, jezeli nic sie nie zmienilo, a prawie na pewno nic, to jest to:

Wydział Leśny
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja
al. 29 Listopada 46
31-425 Kraków
Dzieki ci wielkie... W sumie w tamtym roku tez było w tym samym miejscu!
no dobra. piszcie jak wrażenia :)
moje wrażenie - LOL .
No więc tak. Słuchańsko było naprawdę proste. Aż się miło tak siedziało i słuchało. Temat pracy pisemnej też mógłby byc duzo gorszy. I zadanie na rodzajniki uszło. Ale reszta, a zwłaszcza zadania na przymioniki.. hm, zabawiłam się w wesołego słowotwórcę i obawiam się, że nie zapewni mi to miejsca w usntych. więc ogółem, średnio, bardzo średnio, ze wskazaniem na kiepsko. w tym roku nie ząłtwię sobie jeszcze zwolnienia z matury na bank :(
rzeczywiście słuchanie i pisanie było łatwe, no a najgorsze to słowotwórstwo...reszta gramatyki nawet ujdzie, ale skąd tu wiedzieć jak poszło...
Hehe, nie było chyba tak źle;)) Tekst do słuchania było po prostu genialny- niewidoma smoczyca piękąca chleb;)) Oryginalnie, oryginalnie;)) W Łodzi ten tekst był fajnie czytany, bardzo zrozumiale, więc było spoko:D Jak sprawdzałam w odpowiedziach (moja Sorka na szczęście wzięła klucz odpowiedzi:)), to dobrze pozaznaczałam, tylko jednej mojej odpowiedzi nie pamiętałam, to tak 19 albo 20 będzie:) W zadaniu z czasami będę miała odjęte 1.5 pkt-w tym z "imaginer" nie dałam subjonctif, a "annoncer" dałam w passé composé, a w odp. jest imparfait (chociaż moja Sorka powiedziała, że jej lepiej tam p.composé pasuje) i jeszcze w tym zdaniu, że ten list był niespodzianką, czy coś dałam imparfait, a powinien być passé composé... W rodzajnikach też mam chyba jakoś minus 1.5 punktu, coś pokręciłam przy "une bonne heure", czy jakoś tak tam było i coś jeszcze, ale nie pamiętam, co... Zadanie z tym, gdzie trzeba było powstawiać wyr.spójnikowe typu afin que, de crainte que, etc mam dobrze, to, gdzie trzeba było zastąpić "comme" innymi strukturami też,zadanie z uzupełnianiem zdań zwrotami "bon sens", 'conscience" też, jeśli dobrze pamiętam:) Za to w przysłówkach, które miały być też antonimami i w ćwiczeniu z tym, gdzie trzeba było dać odpowiedni przymiotnik, czy jakoś tak (np.l`air de la mer-l`air marin, etc) to w niektórych już coś pokręciłam, niestety:( Te przysłówki były chyba na 6 punktów, to będę miała tak ze 3:/ A jak ktoś da niepotrzebnie akcent, to zdanie, które jest przewidziane na 1 pkt, będzie ocenione na 0, czy np. na 0.5? Bo niby jest tam jakiś dopisek, że za poszczególne rodzaje błędów odejmuje się ileśtam, ale nie doczytałam, czy to dotyczy tylko wypracowania, czy pozostałych zadań też...
No i wypracowanie- o czym pisaliście? Ja z tego "centre de loisirs" zrobiłam bardziej centrum handlowe, gdzie na parterze były artykuły dla dzieci, jakieś zabawki, na 1 piętrze-"le paradis pour les femmes";), czyli jakieś ciuchy od najlepszych projektantów, perfumerie, kafejka i takie tam;)) Na 2 były sklepy dla facetów;)
Rany, tak bardzo bym chciała przejść! 23.01 się dowiem, czy mi się udało
słowotwórstwo zdecydowanie najtrudniejsze..
jakie odpowiedzi pamiętasz Anne z Olimpiady, tj. z klucza?
trochę jestem zła na siebie, bo przez głupawe błędy (typu:akcent w estival czy e w marine potraciłam punkty) ale nie ma tragedii , i tak był to wyjazd czysto rekreacyjny ;)
pamiętam, że w słuchance było faux (bo to było chyba, że ta rodzina składa się z 5 córek, zamiast z 7), faux, vrai, faux, potem chyba vrai, tak mi się przybajmniej "wzrokowo"kojarzą te odpowiedzi;)
W czasach na początku był prawie cały czas imparfait, oprócz tego, że list był niespodzianka, to tam "a été", jakoś niedaleko był plus-que-parfait (coś w stylu, że nie mówili od jakiegoś tam czasu o tym wujku). Wogóle p-q-p był chyba 2 albo 3 razy, w każdym razie jakoś tak na końcu tej historyjki był, w "il a été décidé qu`on m`enverrait(...)"jak widać jest conditionnel, w tym samym zdaniu była też mowa o siostrze, to "elle jouerait".A, jak był czasownik "savoir", to można było go dać albo w présent, albo w imparfait.co tam jeszcze było? la lettre est arrivée, o "annoncer", który ma podobno być w imparfait pisałam, potem (po tym annoncer)było, że ten wujek habitait(...) et avait un fils et une fille chyba, coś takiego.
Przepraszam, ze tak skaczę po tym tekście, ale piszę, jak mi się coś przypomina;)
Był też tam czasownik "imaginer", to on mógł być odmieniony albo w imparfait, albo w conditionnel passé, jeżeli dobrze pamiętam, (ja dałam imparfait;)) a po tym "imaginer" miał być subjonctif.A, 2 razy był subjonctif passé (coś w stylu bien que j`en aie vu(...)bien que j`en aie peint(...))-to zdanie z subjonctifem passé było tak w miarę na początku, jak on mówił o górach (tam były chyba czasowniki "rêver", "désirer","pouvoir", to one są w imparfait.:))
l`air marin
coś estival(albo estivale, nie pamiętam, co tam było...)
była chyba tez jakaś revue, czy coś, w każdym razie "hebdomadaire"...
Napiszcie, co tam jeszcze było!;)
printemps, enfer jszcze z tego co pamiętam.

a kojarzysz moze to zadanie z sagesse i comme? :)
Aaa, to było chyba une vie infernale, a z printemps to soleil(?) printanier.
Z wstawianiem sagesse, etc, to właśnie ta sagesse była przy tym facecie, co tyle przeżył(czwarte zdanie, czy jakoś tak), przy tym uczniu, co nauczyciele o nim mówili, że taki inteligentny, czy coś takiego było esprit, mniej więcej na początku było coś o problemach i chyba córkach, to compréhension, connaissance była przy dokumencie, a conscience przy danger:)Coś jeszcze było przy tym zadaniu?
W zastępowaniu "comme" pierwsze zdanie było z "que", o tym chłopaku, co chciał pracować jako strażak to "en tant que", "étant donné que" przy tym, że jakaś babka zapomniała dokumentów, jakoś tak. Na końcu było "tel que" (w zdaniu było o czymś do jedzenia;)) Wydaje mi się, że było chyba jeszcze jakieś zdanko(albo zdanka;)), ale nie pamiętam, jakie...
te trzy zadania tez tak mialam, choc nie bylam pewna co do l'esprit

a jak z historyjka z articlami?
jji jak powinno byc z konektorami logicznymi? ;)

pozdrawiam
a kojarzy ktoś może na ile ta olimpiada była punktów? mi osobiście najwięcej trudności sprawiło przed ostatnie zadanie-słowotwórstwo....:/
Olimpiada była na 105 pkt. Żeby przejść dalej trzeba mieć 2/3 pkt czyli próg jest od 75 pkt. Moja profesorka mówiła,że moga obniżyć próg, ale nie bardzo wydaje mi sie to prawdopodobne...
dzięki:). to raczej nie mam szans w tym roku. mam pytanie natury technicznej:P. w tym zadaniu z rodzajnikami to było EN czy AU meme temps? bo spotkałam się z obiema formami i ciekawa jestem, która jest dobra. a co do słuchania to czy te siostry namawiały na coś tam tą najmłodszą?:P (nie pamiętam już na co). bo wiem,że tylko w tym pytaniu miałam wątpliwość. i co do tego zadania, gdzie trzeba było wstawić słówka,to na końcu było bon sens?( to dotyczyło bezsensownego wydawania pieniędzy). z góry dzięki i pozdrawiam.
i jeszcze jedno:P. pamięta ktoś może na ile punktów były poszczególne zadania(szczególnie te z rodzajnikami i czasami)? wiem,że słuchanie i czytanie na 20.z góry dzięki:)
Temat przeniesiony do archwium.
271-300 z 816

« 

Życie, praca, nauka

 »

Pomoc językowa - tłumaczenia